FREEDOM FOR MARS - FAQ

 

Jelikož se nám postupem času sešlo celkem hodně dotazů ohledně připravovaného rozšíření Freedom for Mars, rozhodli jsme se tyto dotazy shromáždit na jedno místo a poprosit autora projektu o stručnou odpověď. Doufáme, že vám to tak pomůže lépe pochopit, o čem tento mission addon bude a co nového případně přinese. Pokud vás zajímají i nějaké další věci, určitě se neváhejte se svým dotazem obrátit na náš redakční e-mail a zeptat se. Odpověď na sebe určitě nenechá dlouho čekat.

 

Kdy vyjde Freedom for Mars?

To je jedna z nejčastějších a nejnaléhavějších otázek od mých fanoušků, na kterou je ale bohužel těžké odpovědět. Jak postupně přidávám nový obsah, přibývají i nové nápady. Tím se stává projekt obsáhlejší a o to víc náročnější, a co si budeme nalhávat, toho volného času zas taky moc nemám. V současné době je celá první epizoda ve značném stádiu rozpracovanosti a různých nedodělků je tam stále víc než dost. Mějte na paměti, že co se týče designu úrovní a tvorby gameplaye, což je časově nejnáročnější část vývoje, jsem na to úplně sám. Nicméně jak směle doufám, k vydání by snad mohlo dojít už tento rok.

 

Jak bude modifikace Freedom for Mars dlouhá?

Jako celek myslím dostatečně a pokud půjde vše podle plánů, mohlo by se to blížit i délce původní hry. To je ale hudba budoucnosti. Co se týče první epizody, tak cíl je nabídnout hráčům alespoň tříhodinový herní zážitek. Dost ale samozřejmě záleží na herním stylu samotných hráčů. Někdo to proběhne v rychlosti, jiný zase bude prozkoumávat každé zákoutí a hledat případné tajné místnosti (ano, i to tam bude). Takže je to dost individuální. Jak ale věřím, relativní krátkost první epizody zase vyváží bohatý obsah a precizní design prostředí, na kterém si dost zakládám.

 

Kolik epizod je do budoucna v plánu?

Na to teď není lehké jednoznačně odpovědět. Vše hlavně závisí na mých časových možnostech, odezvě hráčů a celkovém zájmu o další díl. Plány jsou ale velké a už teď mám připravený materiál na další dvě nebo tři epizody. Jejich vývoj by přitom nemusel být tak dlouhý, protože jsem se rozhodl využít hotové věci z mého již dříve rozpracovaného a později zrušeného projektu Military Complex. Přeci jen by byla škoda, aby to velké množství práce přišlo vniveč. Momentálně je ale nejdůležitější dokončit první epizodu, jejíž vývoj se dost protahuje, což mrzí nejen mě, ale především ostatní hráče, kteří na ni tak dlouho čekají.

 

Budou v modifikaci nějaké filmečky?

Jistě, filmečky budou a je to jeden z mých hlavních cílů, jak se co nejvíce připodobnit originálu. Nicméně možnosti jsou dost omezené, protože jsem odkázán na využívání animací postav z původní hry. Takže ještě není jisté, v jakém rozsahu a jak dlouhé tyto filmečky budou. Krátké scény na úvod a konec každé úrovně či předělové scény budou ale určitě, a měly by být mnohem propracovanější, než jste dosud měli ve fanouškovských projektech pro Chasera vidět.

 

Jakou formou bude vyprávěn příběh? Bude zde nový dabing?

Tohle zatím ještě nemám úplně rozhodnuté. V úvaze jsou dvě varianty. První je plnohodnotný dabing, který by rozhodně dodal větší prožitek ze hry. Je to ale značně náročné a jsou s tím navíc spojeny další komplikace. Například dabing původních herců ze hry je pro mne nedosažitelný a v úvahu by proto připadal jedině amatérský český dabing. Jenže co pak s ostatními hlasovými projevy ve hře, jako je třeba generický pokřik nepřátel v boji? To by se pak muselo předabovat téměř všechno, protože jinak by to působilo nesourodě. Nemluvě o tom, že by tím byli zahraniční hráči odsouzeni hrát s titulky.

Druhá a v tuto chvíli asi nejpravděpodobnější varianta je vyprávění příběhu pomocí různých textů, dokumentů nalézaných po úrovních a podobně, přičemž by se čas od času dala využít i nějaká ta hláška převzatá z původní hry. Tady by to ale bylo značně omezené a filmečky by spíše plnily nepodstatnou roli. Jak ale říkám, všechno je zatím jen ve fázi úvah. Hlavní prioritu teď pro mě má dokončení jednotlivých lokací a gameplaye.

 

Přinese modifikace nějaká technická vylepšení hry či její grafiky?

Jakákoliv změna technického rázu, úprava enginu, přidávání grafických efektů a podobně je bohužel v současnosti nemožná. Nejenže nejsou dostupné zdrojové kódy hry, ale ani není nikdo, kdo by se o to pokusil. Já programovat neumím a tudíž je to mimo mé možnosti. Osobně si ale myslím, že grafická stránka hry má pořád své kouzlo a toho bych se chtěl držet i nadále. Samozřejmě jednotlivé lokace, které během hraní navštívíte, budou oproti těm původním detailnější a pestřejší. Ale to je asi tak vše, co vám v tuto chvíli mohu slíbit.

 

Budou přidány nové textury či zvuky?

Ano, a to myslím v celkem velkém množství. Nicméně při tvorbě stále používám i rozsáhlou databázi textur a zvuků z původní hry, takže nečekejte žádné textury ve vysokém rozlišení. Je potřeba dodržovat přibližně stejnou kvalitu s původním obsahem, aby výsledný celek působil jednotně. Nicméně nechci tím tvrdit, že bych se snad v některé z příštích epizod nepokusil omezit jen na vlastní textury s lepší kvalitou rozlišení. V tuto chvíli to ale nemám v plánu.

 

Potkáme ve hře nějaké známé nebo nové postavy?

No, jak se to vezme. Samozřejmě už z principu děje se setkáte s několika starými známými, jako je Jay, velitel Castor a možná i samotný Samuel Longwood. Nové postavy tu budou taky, ale jen okrajově. Přidávat nové modely charakterů je bohužel nad mé síly, nicméně hra naštěstí obsahuje tolik různých postav, které si v původní hře ani moc nezahrály, že není problém některé z nich přidělit novou roli.

 

Dočkáme se nových zbraní?

Bohužel ne. Pokud pominu fakt, že vyrobit a rozhýbat nový model zbraně je značně složitý proces, který je zkrátka nad mé síly, tak stejně není možné jej přidat do hry. To se rovněž týká i jakýchkoliv jiných nových modelů vytvořených v externím grafickém programu. Chaser je dnes už poměrně stará hra a i přes snahu tvůrců z Cauldronu se původní exportér, který převádí modely z 3D Studia Max do formátu, s nímž pracuje hra, za ty roky někam ztratil. A bez něj to nejde. Je to škoda, protože minimálně statické modely jsem přidat v plánu měl.

 

Bude se příběh omezovat jen na Mars, nebo se podíváme i jinam?

Nechci dopředu prozrazovat své plány, nicméně určitě nic nezkazím tím, když řeknu, že děj se jen na Mars omezovat nebude. První, úvodní epizoda se přirozeně bude odehrávat na Marsu, ale v následujících dílech by se hráč měl podívat také na Zemi a možná i na další zajímavá místa. Vše ale záleží na tom, jestli po tolika letech bude vůbec ještě o Chasera zájem. Já doufám, že ano a že si i přes stáří hry tato modifikace najde dostatek fanoušků, kteří mě v dalším úsilí o vývoj nových epizod budou motivovat.

 

 

Copyright © chaser.cz 2011. Všechna práva vyhrazena.